Korte verklaring omtrent Covid-19

De afgelopen maanden is er in de Nederlands media diverse keren ophef geweest omtrent kerken die zich niet hielden aan coronarichtlijnen en -adviezen van de overheid.

De geloofsgemeenschappen die deel uitmaken van de Tilburgse Raad van Kerken vinden het belangrijk om aan te geven dat het op dit moment hun belangrijkste zorg is om de vieringen en activiteiten zo veilig mogelijk te houden. Zij willen op elke mogelijke manier voorkomen dat ze bijdragen aan verspreiding van het virus. Vandaar dat deze gemeenschappen zich in navolging van de landelijke Raad van Kerken achter de richtlijnen van het RIVM scharen en de adviezen van onze burgemeester als hoofd van onze veiligheidsregio. En we proberen deze goed na te leven. Zo willen ze in deze moeilijke tijd bijdragen aan een zo veilig mogelijk leefwereld voor iedere Nederlander.

Met de hoop dat daarmee ook op een gegeven moment onze samenleving als de tijd daar rijp voor is weer wat meer van het slot af kan gaan. Wij wensen iedereen een gezonde toekomst toe.