TAIZÉ-AVOND IN TILBURG

De gezamenlijke Tilburgse kerken organiseren op donderdag 2 juni een Taizé-avond. Dit oecumenisch initiatief heeft plaats in de Petrus en Pauluskerk, Vierwindenlaan 9-11 in Tilburg. De avond begint om 19.30 uur en duurt tot 21.30 uur.

Inmiddels is de avond geweest. Een avond vol samenklank, met 140 mensen. Een bijzondere ervaring ..

Taizé

De Gemeenschap van Taizé is een internationale oecumenische geloofsgemeenschap. Jaarlijks trekken duizenden jongeren uit heel Europa naar Taizé in Frankrijk voor ontmoeting en bezinning. Driemaal per dag komen de broeders met alle bezoekers bijeen voor het gemeenschappelijk  gebed in de Verzoeningskerk met veel zingen en stilte. Tussen deze diensten is er tijd voor bezinning, discussie, gebed en stilte, al dan niet in groepjes jongeren met verschillende nationaliteiten.

Het programma

Aan de avond in Tilburg neemt een aantal koren, onder meer Katharsis, Switch en de Cantorij van de PKN deel. De muzikale begeleiding wordt verzorgd door enkele musici. Vóór de pauze worden bekende Taizé-liederen ingestudeerd en zijn er twee korte inleidingen over de muziek en de spiritualiteit van Taizé. Na de pauze is er een Taizé-viering met liederen, lezingen, voorbeden, stilte en lichtritus.

Het Taizékruis

Aanmelden is niet nodig. Er is geen entree, maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.