Kerkenblog

Komend jaar gaan leden van de Raad van Kerken op bezoek bij diverse Tilburgse kerkgenootschappen. Zij bezoeken de eredienst van heel uiteenlopende geloofsgroepen die vaak op onverwachte plaatsen ter kerke gaan. Hier een verslag van hun ervaringen.

Een bezoek bij de Holy Life Ministries

20 April. – We gaan op bezoek bij Holy Life Ministries. Pastor Lucky belde me zojuist. We zijn van harte welkom. Op het internet de volgende informatie over deze gemeenschap: Aanvankelijk vonden hun diensten plaats in de voorkamer van de pastor, pastor Lucky. Later verwierf de gemeenschap een grotere ruimte in het Ibishotel. In 2007 werd het een geregistreerd kerkgenootschap in Nederland. Er zijn inmiddels ook afdelingen gesticht in India en Nigeria.

29 April – Ik heb het volgende van hun website gehaald: “we willen een levensveranderende ervaring brengen aan mensen uit alle landen en werelddelen. Dat ze vanuit Jezus Christus een nieuwe vrijheid verwerven. We willen daartoe de kracht van de Heilige Geest laten werken ten dienste van genezing, verandering en wedergeboorte” (vertaald uit het engels).

29 april – Vandaag zijn we met een aantal mensen te gast geweest bij deze geloofsgemeenschap in de Dalemdreef 21. Ze kerken elke zondag om 11.00 uur in de Multifunctionele Accomodatie in die straat. Er waren afgezien van onszelf circa 40 mensen aanwezig. De aanwezige mensen hebben een zeer sterke migrantenachtergrond. Ook jonge vluchtelingen weten deze plek te vinden. Ze voelen zich er thuis. Ze hebben ongeveer 70 leden.  De dienst was zeer expressief (zang en lichaamsbeweging). Ik kan me voorstellen dat veel mensen dit aanspreekt. Ondanks de lange tijdsduur vonden we dit een bijzondere bijeenkomst vonden, een viering die je niet snel zult vergeten. Een veelzeggend filmpje is te bekijken op youtube.

Harry Kiwitz